Borte bra men hjemme best

Hei alle sammen. 🙂

Da kommer altså vårt siste blogginnlegg for denne gang.

Flyturen hjem gikk da egentlig veldig bra.IMG_5081
Det er jo selvfølgelig ikke noe gøy å sitte på et fly i 11 timer, for så å endelig komme frem til Hong Kong å tenke, ja hurra nå har vi bare 13 timer igjen… Connie greier da heldigvis å sove i noen timer, mens Tormod fikk kanskje sove i to timer på hele reisen.

Vi landet i London kl 04.30 torsdag morgen, og var ikke fremme på hotellet før kl 07.00. Ting tar sykt tid på flyplassen selv så tidlig på morgenen.

Heldigvis ble vi møtt utenfor hotellet av to kjente og kjære fjes, nemmelig Mamma og Pappa Leet. De hadde til og med tatt med seg spekemat som vi fikk til Frokost! Helt fantastisk altså! For er det noe vi har savnet der nede er det; Spekemat, orntlig Julemat, Gilde pølse, brunost, sjokolademelk som ikke smaker bare sukker og vaffel.

IMG_5086Etter en deilig frokost dro vi inn til byen for å finne en pub. Det var jo ikke så lett å finne en åpen pub kl 10 på morgenen, men Leet gutta ga seg ikke. Så i fant da en til slutt 🙂
Med Corona i magen dro vi på Ripleys, belive it or not, museum. Der var det mye rart og spennende, men det gøyeste var da vi skulle gå igjennom et «sort hull». Altså en tunell der veggene snuret rundt, så du følte at hele verden snurret rett og slett.
Etter denne opplevelsen var vi skikkelig kulturelle, å satt oss på en guidet turbuss rundt i London. Denne touren var også inkludert et elvecruise som vi tok. Men etter dette var vi så kalde (og trøtte, noen av oss) så vi dro tilbake på hotellet for å slappe av litt før vi dro ut på middag.

Så kom den store dagen, nemmelig fredag 13. Vi hadde nemmelig bestilt biletter til musikalen «The IMG_5096Book of Mormon»!! Etter å ha hørt musikken til denne musikalen i bilen om og om igjen på roadtripp i New Zealand, skulle vi endelig få se den live!! Og Britt og Terje skulle få være med så klart! 🙂

Men musikalen startet ikke før kl 19.30. Så før det rakk vi innom «Madame Tussaud», spiste lunch på «Dickens Inn», kjørte litt mer Tourbuss og var nede i «The Dungeons». Nede i «Dungeons» ble Tormod både torturert og faktisk deportert tilbake til New Zealand før vi alle ble hengt.

Etter en FANTASTISK forestilling dro vi ned til en vin bar, hvor vi fikk smake forskjellige viner og oster. Tilbake på hotellet satt vi på hotelrommet å drakk mere vin å pratet til lang på natt. Koselig da!

Så etter noen timer med søvn var vi klare for vår siste dag i London.
Dette ble en fin og rolig dag, men med mye gåing. Først va vi nemmelig på «Tower of London» også ble det shopping i Oxford street før middag. Siden flyet vårt skulle gå søndagmorgen kl 07.35, måtte vi komme oss til flyplassen 05.35. Og det var jammen ikke lett på en søndag morgen. Så det endte med at vi skulle ta en taxi, som skulle plukke oss opp kl 04.30. Så det var jo litt barnslig da, følte Connie, å stå opp på samme tid som i gikk i seng dagen før… Men jaja. Vi kom oss til Oslo.:)

På Gardemoen måtte vi vente i 2 timer til svigers kom, så dro vi innom Gjessheim for å hilse på Tormods søster Therese og hennes eldste datter Lilli Marie, som var der på Drill-stevne, før vi dro opp til Østerdalen. Vel hjemme på Fåset fikk vi også hilst på Tormods andre søster Marita og hennes familie før vi endelig kunne sove godt i fleere timer! 🙂

Tormod ble jo selvfølgelig syk allerede da vi var i London, og ting ble ikke serlig mye bedre etter at vi kom hjem til kalde Norge. Men det ble ingen stopper for et besøk til Mor og Bessen, som serverte oss både vaffler og brunost! 🙂

Tirsdag var vi jammen på reisefot igjen!IMG_1807
Denne gangen opp til Verdal, hvor vi fikk et etterlengtet møte med Connies søster Ina, og hennes familie. Som inkluderte lille Elvin på 8 dager, som tante og onkel enda ikke hadde møtt!
Det var jammen på tide å møtes kan du si, siden det ikke var så lett å kjenne igjen Tormod på togperongen med så mye skjegg.

IMG_1812Etter noen dager i Verdal dro vi opp til Vikna for å kose og klemme på Connies Mor, stefar, søster nr 3 Anniken og Mormor og morfar selvfølgelig! Siden Connie også har klart å bli syk på denne tiden, ble det en rolig helg oppover. MEN vi har da jammen kjøpt oss nok en BIL! IMG_5122Denne bilen håper vi i midlertid at vi skal ha i noen år! Så nå kjører vi rundt i en mørkeblå ford mondeo stasjonsvogn! 🙂

Til uka skal vi til Oslo for å finne oss et nytt sted å bo, mens Tormod er på jobb.
Så forhåpentligvis har vi begge en jobb og et sted å bo etter Påske.
Connie blir sittende i Oslo mens Tormod skal ut på nye eventyr med nye Amerikanere og «Alt for Norge»!

Det har vært veldig hyggelig å skrive blogg å dele eventyret med dere.
Ja, alle de flotte tilbakemeldingene har gjort blogging til en fryd!

LEET1551

Takk for at dere har fulgt oss igjennom detter eventyret. Nå starter hverdagseventyret.